Vizyon ve Misyon

Vizyon:

1. İçmimarlık ve çevre tasarımı alanının gerektirdiği teknik, pratik ve kuramsal tüm bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip, dünyadaki gelişmeleri yakından takip eden ve yakın olduğu disiplinlerle etkileşim halinde olan bireyler yetiştirmek

2. Etik değerlere saygılı, kültürel miras/yeniden işlevlendirme ve çevreye duyarlı biçimde, sürdürülebilir ve evrensel bir tasarım anlayışıyla çözüm üretebilen bireyler yetiştirmek

3. Yenilikçi eğitim modellerini uygulayarak tasarım eğitiminin çağdaş ve evrensel ölçütlerine katkıda bulunan bir eğitim kurumu olmak

4. Eğitim-öğretim ve araştırma pratiklerinde güncel ve çağdaş yaklaşımları ve işbirliklerini desteklemek ve bunların ulusal ve  uluslararası ortamlarda görünürlüğünü sağlamak

Misyon:

1-İçmimarlık ve çevre tasarımı alanının gerektirdiği teknik, pratik ve kuramsal tüm bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip, yakın olduğu disiplinlerle etkileşim halinde olan , nitelikli iç mekan çevreleri yaratabilen, iç mekan tasarımlarını, kullanıcıyı ve kullanıcı gereksinimlerini merkeze alan özgün iç mekan projeleri üreten bireyler yetiştirmek.

2- Mesleki görevlerini sorumlu ve güvenli bir şekilde yürüten, meslek etiğine sahip meslek insanı yetiştirmek

3-Yaşam boyu öğrenme pratiklerini geliştirmek

4-Bilimsel araştırmaya öncelik vererek araştırmaları destekleyici olmak

5-İçmimarlık alanının mimarlık, tasarım ve sanat alanları ile ortaklaşalığını önemseyen ve bu alanda yapılacak faaliyetleri destekleyen, bu alanlara ilişkin birlikteliği ortaya çıkartacak faaliyetleri düzenlemek

6-Mesleğin gerektirdiği görsel, yazılı ve/ya sözel iletişim araçlarını/teknolojilerini etkin kullanabilmek

7-Yapı uygulama ve endüstri olanaklarını yakından takip eden, üniversite-sanayi işbirlikleriyle uygulamaya yönelik eğitim modeli geliştirmek

8-Ulusal ve uluslararası işbirlikleri kurmak

9- İç mekan tasarım problemlerine, kültürel miras/yeniden işlevlendirme ve çevreye duyarlı biçimde, sürdürülebilir ve evrensel bir tasarım/erişilebilirlik anlayışıyla çözüm üretebilmek

10-Öğrenci temsilcileri, mezunlar, yarı zamanlı ve tam zamanlı öğretim elemanları arasında bölüm içi ve bölüm dışı diyaloğun yanı sıra diğer bölümler ve bölüm dışı paydaşlar arasında katılımcı ve şeffaf yönetim anlayışına sahip olmak.